خبرگزاری ورزش والیبال :تبليغ كالاهاي مضر در راديو و تلويزيون بر اساس مادهي 37 قانون برنامهي پنجم توسعه و آييننامه تبليغات سازمان صداوسيما، ممنوع است؛ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي هم چند وقتي است كه به تلويزيون تذكر جدي داده تا اين قانون را جدي بگيرد. اما با وجود اين كه تلويزيون رفته رفته زير بار اين قانون ميرود، به نظر ميرسد مواد خوراكي مضر راه جديدي را براي تبليغ كالاهاي خود در رسانه ملي پيدا كردهاند.
به گزارش خبرگزاری ورزش والیبال به نقل از خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، چند وقتي است كه تلويزيون پخش مواد خوراكي مضر را متوقف كرده و سعي ميكند قانون داخلي خودش را جدي بگيرد، اما آنچه در اين ميان تقريبا غيرقابل پيشبيني بود، تبليغات دور زمين در پخش زندهي بازيهاي ورزشي است كه مفر مناسبي براي تبليغ كالاهايي است كه ديگر جايي در تلويزيون ندارند.
خبرگزاری ورزش والیبال :تبليغ كالاهاي مضر در راديو و تلويزيون بر اساس مادهي 37 قانون برنامهي پنجم توسعه و آييننامه تبليغات سازمان صداوسيما، ممنوع است؛ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي هم چند وقتي است كه به تلويزيون تذكر جدي داده تا اين قانون را جدي بگيرد. اما با وجود اين كه تلويزيون رفته رفته زير بار اين قانون ميرود، به نظر ميرسد مواد خوراكي مضر راه جديدي را براي تبليغ كالاهاي خود در رسانه ملي پيدا كردهاند.
به گزارش خبرگزاری ورزش والیبال به نقل از خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، چند وقتي است كه تلويزيون پخش مواد خوراكي مضر را متوقف كرده و سعي ميكند قانون داخلي خودش را جدي بگيرد، اما آنچه در اين ميان تقريبا غيرقابل پيشبيني بود، تبليغات دور زمين در پخش زندهي بازيهاي ورزشي است كه مفر مناسبي براي تبليغ كالاهايي است كه ديگر جايي در تلويزيون ندارند.
اين مساله در جريان پخش زندهي رقابتهاي تيم ملي واليبال جوانان از اروميه ـ در روزهاي پاياني هفته گذشته ـ نمود زيادي داشت. به طوري كه يكي از تبليغات دور زمين كه در جريان بازي، مانور زيادي ميداد، تبليغ يكي از مواد خوراكي ممنوعه بود. اين شركت مواد غذايي عليرغم ممنوعيت پخش محصولش از رسانه ملي، فرصت مناسبي براي تبليغ كالاي خود داشت و خود را در پس زمينه تصوير تلويزيوني، به مخاطب تحميل كرد.
اين كالا در زمان حداقل يك و نيم ساعته پخش چند بازي از تلويزيون، در كنار چند كالاي ديگر به طور گردشي به روي آنتن رفت و حتي زماني بيش از يك تبليغ معمولي در تلويزيون را به خود اختصاص داد.
بر اين اساس، در چنين شرايطي كه تبليغات مستقيم كالاهاي مضر، ممنوع اعلام شده، اين مساله مطرح ميشود كه چرا صاحبان كالاهاي ممنوع بايد راهدررويي براي تبليغ محصولشان در رسانه ملي پيدا كنند و اگر اساسا تبليغ كالايي در تلويزيون ممنوع است، چرا رسانه ملي با نظارت كافي مانع از تبليغ اين كالاها به شيوههاي غيرمسقيم ديگري مثل تبليغات دور زمين يا استفاده از آنها در مجموعههاي نمايشي نميشود؟
هر چند صدا و سيما هم طي هفتههاي گذشته و در مقطعي كه موضوع پرداخت حق پخش تلويزيوني در رسانهها داغ بود، بحث تبليغات دور زمين مسابقات ورزشي را مطرح كرد و حتي يك مسابقه از جريان ليگ برتر فوتبال را به گونهاي پوشش داد كه تبليغات دور زمين ديده نشود؛ با اين حال در اين ممنوعيت كه از روز بعد با انتقادهايي از سوي دستاندركاران ورزش همراه بود، مخاطب و ضررهاي احتمالي به او از طريق تبليغان چندان در نظر گرفته نشد تا با حل اختلافات فدراسيون فوتبال و صداوسيما، تبليغات دور زمين پرحجمتر از قبل چشمان بينندگان را نوازش كند!
نویسنده : عادل خدرخوجه | بازدید : 501 | تاریخ : یکشنبه 16 مهر 1391 | نظرات : 0 |