در اینستاگرام منتظر حضور شما هستیم
عضویت در پیج اینستاگرام والیبال فروم

تيم ملي واليبال با كدام استراتژي به ليگ جهاني مي‌انديشد/گروه مرگ يا فرصت بزرگ؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تلیغات تلیغات
تيم ملي واليبال با كدام استراتژي به ليگ جهاني مي‌انديشد/گروه مرگ يا فرصت بزرگ؟
تيم ملي واليبال با كدام استراتژي به ليگ جهاني مي‌انديشد/گروه مرگ يا فرصت بزرگ؟

خبرگزاری ورزش والیبال :ليگ جهاني واليبال از چند ماه ديگر شروع مي‌شود و تيم ملي واليبال ايران روياي تاريخي خود را تحقق يافته خواهد ديد. تا همين چند سال پيش حتي فكر‌كردن به ليگ جهاني هم رويايي دست نيافتني بود ولي حالا تيم ملي به اين فكر مي‌كند كه چگونه خود را براي مقابله با ابرقدرت‌هاي واليبال جهان آماده كند.

هجدهم خرداد سال آينده كه ايران براي اولين‌بار در اين تورنمنت برابر روسيه به ميدان مي‌رود به ظاهر فاصله خوبي براي آماده‌سازي تيم ملي است، ولي در يك چشم بر هم زدن اين ماه‌ها هم سپري مي‌شود و تيم كشورمان بايد تا آن زمان خود را بخوبي مهياي نبرد با بزرگان واليبال جهان كند.

خبرگزاری ورزش والیبال :ليگ جهاني واليبال از چند ماه ديگر شروع مي‌شود و تيم ملي واليبال ايران روياي تاريخي خود را تحقق يافته خواهد ديد. تا همين چند سال پيش حتي فكر‌كردن به ليگ جهاني هم رويايي دست نيافتني بود ولي حالا تيم ملي به اين فكر مي‌كند كه چگونه خود را براي مقابله با ابرقدرت‌هاي واليبال جهان آماده كند.

هجدهم خرداد سال آينده كه ايران براي اولين‌بار در اين تورنمنت برابر روسيه به ميدان مي‌رود به ظاهر فاصله خوبي براي آماده‌سازي تيم ملي است، ولي در يك چشم بر هم زدن اين ماه‌ها هم سپري مي‌شود و تيم كشورمان بايد تا آن زمان خود را بخوبي مهياي نبرد با بزرگان واليبال جهان كند.

بعد از پايان ليگ برتر واليبال تيم ملي خود را آماده شركت در اين مسابقه‌ها خواهد كرد و بايد ديد كادر فني تيم ملي با چه نسخه‌اي اين تيم را براي حضور در ليگ جهاني آماده خواهد كرد. غيبت نسبتا طولاني‌مدت خوليو ولاسكو بعد از مسجل‌شدن حضور كشورمان در ليگ جهاني و نرفتن اين مربي در مراسم قرعه‌كشي كه در سوئيس برگزار شده بود، حرف و حديث‌هاي زيادي را به دنبال داشته و حتي برخي رسانه‌هاي ايتاليايي نيز در پي دامن‌زدن به اين شايعه‌ها عنوان كرده‌اند كه ولاسكو ديگر به ايران باز نخواهد گشت. البته مسئولان فدراسيون ايران و بخصوص شخص داورزني همه اين گمانه‌زني‌هاي منفي را رد مي‌كنند و تاكيد دارند اجازه نخواهند داد ولاسكو از تيم ملي كشورمان دور شود تا برنامه‌هاي از قبل طراحي شده نيمه تمام بماند. بر اساس آنچه دستياران ولاسكو گفته‌اند قرار بر اين است وي بعد از سپري‌كردن دوره نقاهت خود به خاطر عمل جراحي، در بازي‌هاي پلي‌آف ليگ برتر به تهران سفر كند و اين رقابت‌ها را از نزديك زير نظر بگيرد كه بايد ديد چه اتفاقي خواهد افتاد. آنچه مسلم است همه اهالي واليبال بي‌صبرانه منتظر بازگشت اين مربي هستند تا تمام اين شايعه‌ها كه بدون شك اثرات منفي نيز به دنبال خواهد داشت، تكذيب شود.

گروه دشوار

نگاهي به گروه‌بندي مسابقه‌هاي ليگ جهاني امسال نشان مي‌دهد تيم ملي در قرعه‌كشي اين مسابقه‌ها اصلا خوش‌شانس نبوده است. همگروه‌شدن با روسيه، ايتاليا، كوبا، صربستان و آلمان عين بدشانسي براي تيمي است كه براي نخستين‌بار در تاريخ حيات خود حضور در ليگ جهاني را تجربه خواهد كرد.

نكته: همگروه‌شدن با روسيه، ايتاليا، كوبا، صربستان و آلمان عين بدشانسي براي تيمي است كه براي نخستين‌بار در تاريخ حيات خود حضور در ليگ جهاني را تجربه خواهد كرد

شايد اگر ايران در گروه سوم اين مسابقه‌ها قرار مي‌گرفت حتي مي‌توانست به صعود به دور دوم هم فكر كند كه در اين صورت نگاه تمام واليبالدوستان جهان را به خود جلب مي‌كرد. اگرچه در اين گروه هم اين كار شدني است و بازيكنان ايران در جام جهاني واليبال نشان دادند از قابليت‌هاي خوبي برخوردارند. اين كه تيم ملي به اذعان برخي‌ها در گروه مرگ اين مسابقه‌ها قرار گرفته است نبايد عاملي براي ايجاد استرس براي تيم كشورمان شود، بلكه بايد آن را يك فرصت بزرگ براي تيم ملي دانست تا در مصاف با تيم‌هاي مطرح دنيا بتواند قابليت‌هاي واقعي واليبال ايران را به نمايش بگذارد.

حريفان ايران

در بين تيم‌هاي حاضر در اين گروه بي‌شك روسيه قدرتمندترين است؛ تيمي كه در رنكينگ بين‌المللي رده دوم را در اختيار دارد. با اين حال در فينال المپيك لندن به طرز معجزه‌آسايي بازي باخته برابر برزيل را برد و مدال طلاي اين مسابقه‌ها را به خود اختصاص داد. روس‌ها در دوره قبلي ليگ جهاني - كه با فاصله‌ اندكي تا المپيك برگزار شده بود - استراتژي خاصي داشتند و در شرايطي كه انرژي خود را حفظ كرده بودند در رده هشتم ايستادند. آنها تاكنون در ليگ جهاني به مدال طلا دست پيدا نكرده‌اند و اين بار انگيزه‌هاي زيادي براي طلسم‌شكني خواهند داشت. روسيه داراي هفت مدال برنز و چهار نقره ليگ جهاني است.

روس‌ها كه در اين يكي دو سال اتكاي زيادي به ماكسيم ميخاييلوف، ستاره خود داشتند در دفاع مياني دو بازيكن 210 و 218 سانتي‌متري دارند كه كار همه مهاجمان را سخت مي‌كنند. البته اين تيم در آخرين ديدار تداركاتي خود قبل از المپيك لندن دو بازي دوستانه برابر ايران برگزار كرده بود كه اتفاقا تيم كشورمان بدون ترس از نام بازيكنان حريف برابر آنها بازي خوبي را ارائه كرده بودند. ايتاليا را بايد پرافتخار‌ترين تيم اين گروه در ليگ جهاني دانست كه همه افتخاراتش را مديون خوليو ولاسكو، سرمربي تيم كشورمان است. اين تيم در دهه 90 توانست هشت بار قهرماني ليگ جهاني را كسب كند و بعد از آن سه مدال نقره و دو نشان برنز را به ارمغان آورده است. ايتاليايي‌ها سال گذشته در ليگ جهاني يازدهم شدند، ولي چند هفته بعد با ايستادن در رده سوم المپيك ثابت كردند نتيجه‌گيري در ليگ جهاني دوره قبل برايشان اهميتي نداشته است. بايد ديد تيم سوم رنكينگ فدراسيون جهاني بالاخره بازيكنان مسن خود نظير مستر آنجلو و الساندرو في را كنار مي‌گذارد؟

كوبا ديگر تيم پرقدرت اين گروه است؛ تيمي كه سال گذشته رده سوم ليگ جهاني را كسب كرد. يك مدال طلا، پنج نقره و سه برنز ليگ جهاني در كارنامه اين تيم به چشم مي‌آيد و نشان مي‌دهد آنها همواره از مدعيان اين ليگ هستند. ايران و كوبا در گذشته نيز ملاقات‌هايي با يكديگر داشته‌اند و نكته قابل ذكر اين كه در تمام رده‌هاي سني تيم كشورمان نتوانسته از سد اين تيم بگذرد و به اصطلاح سبك بازي اين دو تيم به يكديگر نمي‌خورد. شايد اين بار در ليگ جهاني طلسم كوبايي‌ها هم شكسته شود! صربستان كه در جام‌جهاني گذشته به ايران باخت ديگر حريف قدرتمند كشورمان است. تيمي كه چهار مدال نقره و سه برنز ليگ جهاني را تاكنون كسب كرده است. صرب‌ها سال گذشته در اين مسابقه‌ها نهم شده بودند و به نظر مي‌رسد يكي از تيم‌هايي هستند كه در برنامه‌ريزي‌هاي كادر فني كشورمان، پيروزي برابر آنها محتمل‌تر خواهد بود. هر چند تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي المپيك به اين تيم باخت، اما با اعتماد به نفس بالاتري برابر اين تيم قرار خواهد گرفت. ايران يك رقيب اروپايي ديگر هم در اين گروه دارد. آلمان‌ها كه سابقه خوبي در اين مسابقه‌ها ندارند در اين گروه قرار گرفته‌اند. اين تيم سال گذشته البته بازي‌هاي درخشاني را به نمايش گذاشت و بالاتر از برزيل در رده پنجم قرار گرفت. آلمان يك تيم كاملا قدرتي است كه مي‌توان به برتري مقابل آن كاملا اميدوار بود.

علي رضايي ‌‌/‌‌ جام‌جم


والیبال , لیگ جهانی 2013 , خبر های لیگ جهانی والیبال , لیگ جهانی ,
نویسنده : عادل خدرخوجه بازدید : 461 تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات : 0
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش

آدرس جدید خبرگزاری والیبال ایران

ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2021

ویدیو آموزش نکات و تکنیک های خاص والیبال !

قانون جدید برای ثبت‌نام تیم‌ها در لیگ ملت های والیبال 2021 / درخواست ویزا برای خط خورده ها!

ویدیو خلاصه دیدار جنجالی و حاشیه ای ایران - لهستان / معروف در برابر کوبیاک !

آشنایی کامل با تکنیک های مقدماتی والیبال / بخش سوم تکنیک سرویس در والیبال !

مرگ اخلاق در والیبال ایران/ عدم حرفه ای گری برخی از بازیکنان و مربیان !

شروع نقل و انتقالاتی گنبدی ها / تمدید با کاپیتان چوگان ، جذب تاجر !

آخرین وضعیت تیم پیکان / بازگشت در قامت یک مدعی قهرمانی !

اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ مذاکره با بازیکنان در اردوی تیم ملی +واکنش دبیر فدراسیون !

سعید معروف در راه شهرداری ارومیه؟

تقویم رویداد های والیبال باشگاه های آسیا 2021 تغییر پیدا کرد

ویدیو / چکیده ای از اردوی تیم ملی والیبال از زبان پوریا فیاضی

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت های 2021 اعلام شد

16 تیمی شدن لیگ برتر والیبال به نفع والیبال ایران ؟!

لیگ برتر والیبال 16 تیمی شد / برگزاری به شیوه لیگ ملت های والیبال !

حضور پررنگ والیبالیست های گلستانی در اردو های تیم ملی !

ویدیو / عثمانی خوانتورنا بهترین بازیکن لیگ والیبال ایتالیا 2021

نویسندهپاسخ
اسامی 17 بازیکن تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2021 مشخص شد adelkhoje
نقل و انتقالات های جنجالی ارومیه بر علیه تیم ها adelkhoje
ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2021 + برنامه بازی ها به وقت ایران adelkhoje
بهبودی : مسائل مالی در جدایی‌ام دخیل نبود ! adelkhoje
تصویب تقویم پیشنهادی کنفدراسیون والیبال آسیا adelkhoje
خوش خبر: اردوی تیم ملی جای مذاکره نیست، تذکر دادیم adelkhoje
تندروان:شخصیت قهرمانی را در ارومیه نهادینه می‌کنیم|می خواهیم فیاضی، شری adelkhoje
خداحافظی چهار ملی پوش از اردوی تیم ملی والیبال adelkhoje
آشنایی کامل با تکنیک های مقدماتی والیبال / بخش سوم تکنیک سرویس در والیبال ! adelkhoje
تمرینات برای تکنیک ساعد در ورزش والیبال / آموزش تصویری adelkhoje
رشد عجیب و غریب قرار داد بازیکنان لیگ برتر والیبال ! adelkhoje
مرگ اخلاق در والیبال ایران/ عدم حرفه ای گری برخی از بازیکنان و مربیان ! adelkhoje
رضایی جانشین احتمالی تندروان در فولاد سیرجان ؟ adelkhoje
شهنازی : رفتار برخی بازیکن ها ارزش و تعهد اخلاقی را ازبین می برد ! adelkhoje
شروع نقل و انتقالاتی گنبدی ها / تمدید با کاپیتان چوگان ، جذب تاجر ! adelkhoje
ویلفردو لئون در آستانه بازگشت به لیگ والیبال روسیه ! adelkhoje
حضور ایتالیا با تیم دوم در لیگ ملت های 2021 والیبال adelkhoje
رخنه دلال‌ها به اردوی تیم ملی ! adelkhoje
اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ مذاکره با بازیکنان در اردوی تیم ملی +واکنش دبیر فدراسیون adelkhoje
آخرین وضعیت تیم پیکان / بازگشت در قامت یک مدعی قهرمانی ! adelkhoje
گزارشی از آخرین وضعیت اردوی تیم ملی والیبال/ اردیبهشت 1400 adelkhoje
جزیده : با اضافه شدن عبادی پور تیم ملی کامل می شود adelkhoje
شبیه سازی رقابت های والیبال المپیک ژاپن انجام گردید adelkhoje
16 تیمی شدن لیگ برتر والیبال به نفع والیبال ایران ؟! adelkhoje
شایعات از توافق محمدرضا تندروان با تیم شهرداری ارومیه خبر می دهند adelkhoje