close
تبلیغات در اینترنت
تغذیه در ورزش والیبال : تغذیه مناسب، شرط اصلی موفقیت در والیبال!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تبلیغات تبلیغات تبلیغات [Ads_Swf_Code] تبلیغات [Ads_Swf_Code]
تلیغات تلیغات تلیغات تلیغات تلیغات
تغذیه در ورزش والیبال : تغذیه مناسب، شرط اصلی موفقیت در والیبال!
تغذیه در ورزش والیبال : تغذیه مناسب، شرط اصلی موفقیت در والیبال!

خبرگزاری ورزش والیبال :والیبال جزو ورزش‌های پر‌تحرک و پر‌انرژی است و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مفید و مهم در موفقیت یک والیبالیست، تغذیه مناسب او است.

به گزارش خبرگزاری ورزش والیبال به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ،برای یک بازیکن فعال در رشته والیبال تغذیه فاکتور اصلی موفقیت او محسوب می‌شود زیرا این ورزش علاوه بر فعالیت جسمی زیاد به فکری باز و آماده نیازمند است که بدون یک رژیم غذایی اصولی و درست توسط یک مشاور تغذیه امکان‌پذیر نخواهد بود.

خبرگزاری ورزش والیبال :والیبال جزو ورزش‌های پر‌تحرک و پر‌انرژی است و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مفید و مهم در موفقیت یک والیبالیست، تغذیه مناسب او است.

به گزارش خبرگزاری ورزش والیبال به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، برای یک بازیکن فعال در رشته والیبال تغذیه فاکتور اصلی موفقیت او محسوب می‌شود زیرا این ورزش علاوه بر فعالیت جسمی زیاد به فکری باز و آماده نیازمند است که بدون یک رژیم غذایی اصولی و درست توسط یک مشاور تغذیه امکان‌پذیر نخواهد بود.

تغذیه پیش از بازی

غذایی که پیش از آغاز بازی صرف می‌شود باید سطح انرژی را در بدن ورزشکار به حداکثر ممکن برساند و بازیکن را برای انجام یک مسابقه نفس‌گیر آماده سازد.

این غذا باید به طور تقریبی سه ساعت پیش از گرم کردن برای آغاز مسابقه خورده شود تا مشکلی در طول مسابقه ایجاد نگردد.
در این گونه مواقع از صرف غذاهای جدید باید پرهیز شود.

غذایی که پیش از انجام مسابقات صرف شود باید غنی از هیدراتهای کربن باشد زیرا این موارد منبع خوبی برای تامین انرژی عضلات به شمار می‌ایند.همچنین مصرف پروتین مطلوب و مناسب نیز در این غذا لازم است.

پروتئین در حفظ انرژی جذب شده به بدن کمک می‌کند و روند گوارش را آهسته‌تر و از بروز احساس خالی بودن معده در بازیکن جلوگیری به عمل می‌آورد یک غذای مطلوب قبل از مسابقه می تواند یک ساندویچ جوجه‌کباب همراه سیب زمینی برشته شده به همراه ترب سیاه و هیدراتهای کربن و پروتئین باشد و برای مصرف نزدیک به 32 اونس آب نیز لازم است.

غذایی که مصرف می کنید سبک و ژر‌انرژی و غنی از هیدراتهای کربن و نیز حاوی پروتین باشد.
مثل نوشیدنی‌های ورزشی، نان و کره و فندوق، میوه با شیر کاکائو و کراکر.

سعی کنید همین غذای سبک را پس از مسابقه نیز مصرف کنید با این کار میـ‌توانید ظرف مدت 30 تا 45 دقیقه انرژی فراوانی بگیرد و خود را برای مسابقه بعدی آماده سازید.عمل هیدرات سازی را با برخی نوشیدنی‌های ورزشی انجام دهید این قبیل آشامیدنی‌ها عوامل مطلوبی برای فرآیند هیدرات‌سازی به شمار می‌آیند افزودن هیدرات‌سازی به شمار می‌آیند افزودن سدیم و پتاسیم جایگزین الکترولیتهای از دست رفته می‌شود.

وجود سدیم موجب افزایش عطش می‌شود آب می‌تواند قبل از اجرای کامل فرآیندهای هیدرات ‌سازی جلوی عطش را به طور کامل بگیرد.

رژیم غذایی مناسب یک ورزشکار
 
رژیم غذایی یک بازیکن والیبال به طور تقریبی در هر وعده شامل مواد غذایی زیر می باشد:
صبحانه: یک لیوان آب مرکبات تازه
املت سفید تخم‌مرغ همراه با گوجه و سبزیجات و پنیر ساده کورن فلکس یا نان همراه کره بادام زمینی آب باید مصرف شود.
میان وعده صبحانه:
یک تکه نان شکلات برای صبحانه مخصوص ورزشکاران آب یا آبمیوه‌های بدون شکر
ساندویچ کباب ترکی همراه سبزیجات
ساندویچ جوجه کباب همراه با سبزیجات
ناهار:
سیب‌زمینی برشته شده یا نان به9 همراه موارد بالا میوه نظیر گلابی یا سیب یا آب‌میوه آب فراموش نشود.
میان وعده عصر:
یک دسر ماست میوه‌ای (ماست کم‌چرب) آب‌میوه بدون شکر یا آب، مغزهای گیاهی
شام
جوجه کباب همراه نان و سبزیجات
ماهی‌ کباب شده با سیب‌زمینی و سالاد
میگو همراه با سوپ سبزیجات و سالاد
پاستا همراه با مقداری گوشت قرمز و سالاد آب یا آبمیوه بدون شکر
قبل از خواب
دسر ماست میوه‌ای یک لیوان
یک لیوان شیر کم‌چرب همراه با یک موز کوچک


والیبال , تغذیه , موفقیت , پرتحرک , پرانرژی , تغذیه والیبالیست های قبل از بازی، , تغذیه در ورزش والیبال ,
نویسنده : عادل خدرخوجه بازدید : 1504 تاریخ : جمعه 09 فروردين 1392 نظرات :
نگارخانه
میلیتاری
دیدگاه ها
سارا میگه
مرسی عالی بود
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تلیغات
نویسندهپاسخ
تاپیک تالار گفت و گو والیبال فروم..... 13791379
چرا کاپیتان معروف از کوره در رفت؟ mojtaba83
آرمات: در لیگ ملت‌ها چیز خاصی از ایگور ندیدیم/ کولا بهانه‌ای برای قهرمانی جهان ندارد mojtaba83
داستان عبادی پور از زبان پدر mojtaba83
مرتضی شریفی در آستانه پیوستن به تیم «لاتینا» ایتالیا mojtaba83
سئو سایت با مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل fns4565
لیگ ملت‌های والیبال؛ اوج‌گیری ادامه دار کانگوروها با شکست ایتالیا sina62
ملی‌پوش والیبال: آتاناسویچ بازی را برای صربستان درآورد sina62
دال زوتو: از تماشاي بازي تيم ايران لذت بردم sina62
کاظمی: می توانم بهتر از این هم بازی کنم sina62
عبادی پور: ای کاش برنده مسابقه می شدیم mojtaba83
کاظمی و سوزا بهترین بازیکنان دیدار ایران با برزیل mojtaba83
بدترین شکست چند سال اخیر والیبال آمریکا رقم خورد mojtaba83
پیروزی سخت برزیل برابر جوانان ایران 13791379
پسر 20 ساله گرگانی، امتیازآورترین بازیکن ایران 13791379
دریافت کننده ملی‌پوش ایران لژیونر شد/ میرزاجانپور در کاستلانا 13791379
کولاکوویچ: کری خوانی چینی ها به بازیکنانم انگیزه داد sina62
کولاکوویچ: با احترام به حریفان ایران، خواهیم جنگید 13791379
لوزانو: ایران بهتر از چین بود جیانگ: طبق انتظار پیش نرفتیم mojtaba83
وادی: آماده دیدار با چین هستیم/توخته: از حضور در تيم ملی خوشحالم و انگيزه زیادی دارم mojtaba83
سعید معروف: امیدوارم تیم ملی والیبال بتواند به تورنمنت برگردد mojtaba83
والیبالیست ها چقدر شانس فینالیست شدن دارند؟ mojtaba83
ضعف های تیم ملی والیبال از نگاه یک کارشناس mojtaba83
مدیرتیم والیبال اماویلاز ایتالیا: حضور معروف هدیه به ما بود mojtaba83
توخته: با روحیه خوب به روسیه اعزام می شوم mojtaba83
کولاکویچ: بدون انرژی و با خستگی نمی‌توان بازی کرد 13791379
بازگشت موسوی ، سال افزون و صالحی به تهران mojtaba83
کولاکوویچ: خسته بودیم 13791379
برنامه تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی 13791379
جدول رده بندی تا پایان شش بازی در آخر هفته ی دوم 13791379
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید